RABOBANKΒ
SPORTACTIE
2024
SPORTACTIE
2024
60% van de jongeren beweegt te weinig. En de jongeren die wel voldoende bewegen doen dat vaak alleen, met oog op hun uiterlijk. De helft van beide groepen mist sociale contacten en voelt zich regelmatig eenzaam of gestrest. Hoe kunnen we meer jongeren niet fysiek maar sociaal in beweging brengen?
Daarom startte Rabobank de Sportactie. En sponsorden we geen clubs, maar jongeren met β¬125 contributie om te sporten bij een sportvereniging. Want dat is dΓ© plek waar mensen samenkomen en vriendschappen voor het leven worden gemaakt: met sport win je vrienden.
200.000 jongeren gingen via Rabobank gesponsord sporten bij een sportvereniging. 45.000 hebben zich voor het eerst aangemeld en 155.000 bleven klant. De brand power van Rabobank en merkoverweging stegen sterk.
Daarnaast haalde de campagne de hoogste impact en waardering van alle Rabo-campagnes ooit in MediaTest.
π Bronzen SponsorRing - Sport